Børn vandtilvænning med foræld
Forudsætning: På Vandtilvænning med forældre skal svømmeren have sin egen voksne med i vandet. Holdet er for børn fra ca 4-7 år, som endnu ikke er tryg ved at være alene i vandet, eller som ikke er vant til svømmehal. Sammen med den voksne vil barnet føle sig sikker og få styrket sin oplevelse af at være i vand. Det er derved ikke muligt at 1 voksen kan have to børn med i vandet.

Undervisningsform:
Undervisningen foregår både gennem målrettet og fri leg. Vi anvender aquaorme til de børn der har behov for dette. Men som udgangspunkt er det den voksne i vandet der er med til at støtte barnet.

Bassin Temp.:
27 grader.

Bemærk:
Det kan være koldt for mindre børn, og en børnevåddragt anbefales, hvis barnet har svært ved at holde varmen. Er barnet træt eller kold før/under undervisningen er slut, anbefaler vi, at I går op af bassinet før tid. Derved får barnet den bedste oplevelse med svømning.

Der er ikke familieomklædninger

Alder: Fortrinsvis 5-7 år

obs: får I tilbudt en venteplads må ikke bytte plads selv. Alt skal gå igennem tilmeld@roskilde-svoemning.dk

På dette hold som er det første hold i det dybe og lidt kolde bassin, underviser vi ud fra, at barnets får en forståelse for vandets opdrift og fremdrift. Vi leger alle de grundlæggende elementer ind som der kan bygges videre på i de forskellige stilarter på eks. børn begynder. Vi arbejder med at blive tryg i vandet, at turde få vand i ansigtet, at tage hovedet under vand. På dette hold skal der en ledsager med i vand.

05.09.2023
19.05.2024