Børn begynder

Forudsætning:  Svømmeren skal være motorisk og opmærksomhedsmæssig klar til at modtage undervisning, uden at forældre er til stede i hallen.Svømmeren skal kunne lide at få vand i hovedet, Skal kunne lide  dykke eller have lyst til at lære det. Barnet skal selv kunne hoppe fra kanten og ud i bassinet uden at skulle "gribes ". Der kan anvendes Aquaorm til børn der endnu ikke selv kan holde sig flydende.

Målet er at alle børn lærer at flyde, samt tilegner sig færdigheder der gør dem i stand til at komme ind og op på kanten ved egen hjælp. Der undervises i crawl og rygcrawl, altsammen via leg.

Læs om det enkelte hold når du klikker dig ind på valgt dag og tid.

Undervisningsform: Undervisningen foregår både gennem målrettet leg og med øvelser i stilarterne crawl og rygcrawl.
Der vil blive svømmet både på lavt og dybt vand. Det er udelukkende vores uddannede instruktører der laver denne vurdering på hver enkelt barn.

Bassin temp.: 27 grader

Alder: Fortrinsvis 6 - 10 år

obs: Får i tilbudt en venteplads må ikke bytte plads selv. Alt skal gå igennem tilmeld@roskilde-svoemning.dk

Alder: 5-9 år

Vi leger og skaber forståelse for vandets måde at lave opdrift og fremdrift.  Vi underviser i  grundøvelser som skaber fundamentet for den gode indlæring af teknik til de fire stilarter, som der bygges videre på i svømmeskolens niveauer. Vi lærer børnene at flyde og kunne navigere over og under vandet.

03.09.2023
19.05.2024