Rising STAR
Rising STARS, parasport børn | 5000

Rising Stars - Svømning for børn med fysisk handicap eller synshandicap

Rising stars er for børn med en fysisk funktionsnedsættelse eller nedsat syn. Rising stars skal være et sted, hvor man under kyndig træning får lært de grundlæggende tekniske svømmefærdigheder og får et fællesskab med andre parasvømmere. Dette hold er for børn i alderen 7 – 15+ år som kan komme fra hele Sjælland. Rising Stars er  er et parasvømme fællesskab for børn, som vil lære at svømme eller svømmer allerede. Når svømmeren er klar til at træne mere, vil vi hjælpe med at finde et lokalt svømmehold. Svømmer og forældre bliver en del af et landsdækkende svømmefællesskab.

Vores plan er at dele svømmerne op i 3 hold

Rising Stars bronze (begynder niveau)

Rising Stars sølv (letøvet niveau)

Rising Stars guld (øvet niveau)

Hvert hold vil have deres egne undervisningsmål og egen plan for at tilbyde den bedst muligt undervisning.

Vi tilbyder svømning en gang ugentligt for børn om fredagen i Maglegårdsbadet, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde fra kl.16-17

Vi sætter en ære i  at sikre høj kvalitet i undervisningen og giver alle  trænerne de nødvendige kompetencer til at undervise indenfor parasvømning.

Inden tilmelding bedes I kontakte klubbens Rising Stars koordinator, Rikke Møller

E-mail: svoemmeskole@roskilde-svoemning.dk

Rising Stars er et Parasport Danmark projekt, som har fokus på at få flere børn med en funktionsnedsættelse til at blive aktiv indenfor atletik, bordtennis og svømning.

Vi er i Roskilde svømning super glade for at kunne være en del af Rising stars projektet og ser frem til at tage imod børn som har lyst til at dygtigøre sig inden for svømning, på trods af et syns eller fysisk handicap. Vi stiller skarpt på vores forskellige faglige kompetencer og har sammensat et team af undervisere som til sammen i fælleskab skal løfte denne opgave.  Forældre til Rising Stars holdet er velkommen i hallen i undervisningstiden. Kom og vær med.

Rising Stars giver idrætsoplevelser og sportsfællesskaber til børn og unge med fysisk handicap i alderen 7-15 år og hjælper de unge atleter ud i det almene foreningsliv. Med ugentlige træningstilbud, kompetente trænere og sport med ligesindede, tilbyder Rising Stars et unikt fællesskab, hvor sport og udvikling er i fokus i et trygt træningsmiljø.

Vi er i Roskilde svømning super glade for, at kunne være en del af Rising stars projektet  som hos os løber frem til sommer 2025, og ser frem til at tage imod børn som har lyst til at dygtigøre sig inden for svømning, på trods af et syns eller fysisk handicap. Vi stiller skarpt på vores forskellige faglige kompetencer og har sammensat et team af undervisere som til sammen i fælleskab skal løfte denne opgave.

19.01.2024
17.05.2024