Vi er i Roskilde svømning superglade for at kunne være en del af Rising Stars projektet som til en start forløber frem til sommeren 2025. Vi ser frem til at tage imod børn og unge som har lyst til at dygtiggøre sig inden for svømning, på trods af et syns- eller fysisk handicap

Vi, i Roskilde svømning stiller skarpt på vores forskellige faglige kompetencer og har sammensat et team af undervisere som til sammen i fællesskab skal løfte opgaven med Rising Stars. Daniel Borre Skyt bliver den ansvarlige træner for holdet, hvor han sammen med Bertram Nyegaard, skal stå for den ugentlige undervisning, hertil kommer hjælpere i vandet. Svømmeskoleleder Rikke Møller bliver den ansvarlige daglige koordinator af projektet sammen med Anne-Dorte Andersen fra Parasport Danmark. Parasport Danmark er et specialforbund under Danmarks Idrætsforbund (DIF), der arbejder for at give alle mennesker med et handicap eller særligt behov mulighed for at dyrke idræt, bevæge sig, motionere og konkurrere i et berigende og attraktivt, socialt fællesskab.

Det bliver en super spændende opgave at tage fat på og vi glæder os over at kunne udvikle Roskilde svømning i denne retning også.   Lige nu er der kun en anden klub på Sjælland der tilbyder Rising Stars hold. Så vi føler os stolte og privilegerede, at kunne bidrage med at tilbyde dette tilbud til børn og unge der gerne vil lære at svømme, trods et handicap.

Rising Stars skal være et sted, hvor parasvømmere, under kyndig træning får lært det svømmetekniske og får et fællesskab med andre parasvømmere hos Roskilde svømning. Svømmer og forældre vil ligeledes blive en del af et landsdækkende svømmefællesskab. Det mener vi i Roskilde svømning at kunne matche og derfor er vi stolte og glade for at kunne præsentere dette projekt. Når svømmeren er klar til at træne mere, vil vi hjælpe med at finde et lokalt svømmehold.

Per 1.januar 2023 – 31.december 2027 er Rising Stars projektet støttet af Den A.P. Møllerske Støttefond.

Vi tilbyder svømning en gang ugentligt for børn om fredagen i Maglegårdsbadet, Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde fra kl.16-17

Ved interesse, kontakt da Rikke Møller på mail Svoemmeskole@roskilde-svoemning.dk