Børn øvede
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.
Info

Forudsætning: Svømmerne har tidligere deltaget på Børn Letøvede, hvor de har lært færdigheder til at udvikle god svømmeteknik. Svømmerne kan svømme crawl med korrekt vejrtrækning, rygcrawl og har kendskab til brystsvømning. Svømmeren skal kunne dykke kortere distancer.

Undervisningsform: Undervisningen er fortrinsvis præget af øvelser i stilarterne: Crawl, rygcrawl og brystsvømning, men der vil også være målrettede legeaktiviteter.

Efter dette niveau, kan man tilbydes at komme videre til vores E hold i konkurrence afdelingen eller fortsætte på Børn øvet + eller ungdomshold.

Bassin temp.: 27 grader

Alder: Fortrinsvis 8 - 12 år

obs: får du tilbudt en venteplads må ikke bytte plads selv. Alt skal gå igennem tilmeld@roskilde-svoemning.dk

Roskilde Svømning forbeholder sig retten til at nedlægge holdet, hvis der ikke er tilstrækkeligt antal medlemmer tilmeldt

Vi fortsætter med de 4 stilarter. .  Vi Laver startspring, vendinger  og forhindringsbaner. Vi skal også bruge tid på at lære hinanden at kende og samarbejde om livredningsøvelser på kryds og tværs.

Det svømmes på tværs på det dybe.  men vi kan også finde på at svømme 25 m.  Vi anbefaler at børn med langt hår bruger badehætte. Og at alle børn i denne sæson lærer at svømme med briller.

Startdato
06.09.2023