Voksen begynder
Voksen | 2001

Voksen  Begynder er for dig, der er tryg ved vand og kan lide at bevæge dig i vand men gerne målrettet vil lære at svømme . Der startes fra bunden med grundelementer som benspark, balance, vejrtrækning mv. over kortere distancer og alle svømningens forskellige stilarter inddrages i undervisningen for at opnå en god vandforståelse. Nøgleordene for dette niveau er vandbasis og mange gentagelser.

For at tilmelde dig dette hold skal du:

- Være over 18 år

- Være tryg ved at have hovedet under vandet

- Være tryg ved dybt vand

- Kunne bevæge dig frit i vandet ved f.eks. at skabe fremdrift

- Være tryg ved at lægge sig på ryggen og få vand i ørene - Have lyst til en målrettet træning med crawl

Undervisningens læringsmål:

- Forståelse af egen krop i vand. Både fremdrift og opdrift.

- Korrekte crawlben i forskellige positioner

- Balance og rotationer i vandet

- Armtag og hovedstilling

- Vejrtrækning i forbindelse med svømning

- Dyk i lav ende og afsæt fra kant

Holdet henvender sig til dig er tryg i vandet og ønsker at lære at svømme korrekt. Du skal turde at slippe bunde med fødderne, ellers vil vi anbefale vores voksen vandtilvænningshold. Fokus på dette hold  vil være på flydeøvelser på ryg og mave. Herefter vil undervisningen tage udgangspunkt i vejrtrækningsøvelser og teknsike øvelser hvor der er fokus på opdrift og fremdrift, Tøv ikke. Lad os hjælpe dig med at blive en god svømmer.

05.09.2023
Tirsdag 20:00-20:30 3. Roskilde Badene , 25 m bassin